Tine – Bestemødre

Testet av 100 bestemødre

Testet av 100 bestemødre

Testet av 100 bestemødre

TINE er relevante og synlige for folk i 11 av 12 måneder i året, og spiller ofte hovedrollen på spisebordet. I julen har de ikke lenger denne hovedrollen, men er en viktig og ofte nødvendig støttespiller både i den tradisjonelle julematen og julebaksten. Dette måtte vi skape bevissthet rundt og synliggjøre. For å skille oss ut fra alle andre i juletiden, fant vi den ene som kunne måle seg med kjendiskokker og matkritikere – nemlig bestemor.

Gjennom Facebook og Finn.no søkte vi etter 100 bestemødre for å teste ut juleoppskriftene våre. Det ble laget segmenterte annonser som rettet seg mot bestemødre, deres barn og barnebarn. Mange bestemødre ønsket å bidra med sin kunnskap og etter få dager, hadde vi tre ganger så mange bestemødre som vi trengte – fra hjem rundtom i hele landet. For å bringe kampanjen ut i live, lagde vi en film skreddersydd for sosiale medier for å fortelle om konseptet. Vi lagde små korte how-to filmer om ting folk lurte på opp mot jul, basert på data og ofte stilte spørsmål fra foregående år på matsans.no. Disse spredte vi i sosiale medier og som pre-rolls på YouTube.

Vi leverte

Prosjektledelse
Idé og konseptutvikling
Video
Foto
Grafisk Design

Kunde: Tine

Prosjekt: TINE – BESTEMØDRE